Starter klikker - hvad så?

2014-05-21 16:02:02

Klikker når jeg drejer nøglen, det er ikke relæet, den fungerer fint. Masser af strøm... hvad kan være galt og hvad er løsningen..?

cooper 91

Tjek stelforbindelse til motor.
Du kan have glemt at tilsluttet det, hvis du har skruet på bilen.
Ellers er det desværre nok starteren der er kaput.
Prøv evt at slå på starteren med en hammer, det kan somme tider hjælpe.
Peter

Peter M

Svaret d. 2014-05-21 16:32:10


Har du målt, om der kommer spænding/strøm ud på kablet til starteren? Relæets kontaktorer kan godt brænde ud, selvom relæet tilsyneladende virker.(klikker)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-21 16:57:01


Jeg havde det problem du beskriver der - det var batteriet der var kollapset. Når jeg målte mellem polerne havde jeg 12,4V som er super duper, og når jeg drejede nøglen klikkede starteren bare uden der skete mere. Så tog jeg multimeteret med foran så jeg kunne se spændingen mens jeg startede og der faldt den til under 6v så snart jeg drejede nøglen. Når jeg slap nøglen var der 12v igen…

Nyt batteri løste problemet, men prøv da lige at måle spændingen mens starteren er aktiv inden du køber nyt...

Jacob

Svaret d. 2014-05-22 21:23:39


Tak for hjælp... Det hjalp ikke i sig selv med de gode råd, men det hjalp til at jeg fandt frem til fejlen. Rensede alle forbindelser omkring stel for sikkerhedens skyld. Konstaterede det ikke hjalp. Målte spænding til starter - var ok. Testede starter - OK. Til sidst rensede jeg så alle + forbindelser fra batteri, startrelæ og starter - det hjalp noget så voldsomt.
Det er så også løsningen på at starteren de sidste par år har haft svær ved at tørne hurtigt nok til at motor ville slå i gang. Nu drøner starteren rundt som den skal og motor starter som en mis.

Så... Tak for hjælp til selvhjælp:-)

cooper 91

Svaret d. 2014-05-26 13:33:40


Tilbage