Hjælp til karburator

2014-05-02 15:02:02

Jeg har skilt min karburator ad og sat ny svømmer i da den lækkede benzin.

Men nu kan jeg ikke rigtig få den til at køre. Når den starter kan den køre et minut i tomgang og går så ud. Den har svært ved at holde sig i gang. Den kan heller ikke tage gassen. Og andre gange starter den og går i stå med det samme.

Det er en hif44 og den har fået olie i toppen 3 gange ( hvor meget skal den have når den har været helt tør?)

Jeg bor lidt syd for køge hvis der er nogen som skulle kunne komme forbí og hjælpe mig. Ring på 27742030 eller skriv hvis i har nogen ideer.

Jeg ved slet ikke hvordan den skal indstilles med blanding hvis det fx kan have noget med det at gøre

Mvh thomas

Teske

Der sidder et rør på skrå, over studsen fra benzinpumpen, sidder der en slange på det rør? Det er udluftning til svømmerhuset, og skal være åbent, evt. via en slange til luftfilteret.
Hvis den kørte ok inden, behøver du ikke røre ved justeringsskruen.
Prøv at tage klokken og stemplet af, så kig ned i dysen, og se hvor langt nede benzinniveauet står. Benzinen må ikke flyde over og løbe ind mod gasspjældet. Niveauet skal stå ca. 10.15 mm. nede i røret.
Ikke at det er så vigtigt, bare benzinen ikke stiger op og flyder ud i karburatoren.
Kan du ikke se benzinen dernede, så tag strømmen fra tændspolen, og lad motoren køre på starteren, så fylder benzinpumpen svømmerhuset op. Altså medmindre du har elektrisk benzinpumpe.
mvh. Carsten.
PS, olien skal bare stå et par cm. under kanten af klokken, men ikke så vigtigt, så længe stemplet, man skruer op, er dækket af olie, når det er skruet på plads.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-02 16:21:19


Hvad med svømmerhøjde, er den justeret korrekt ? Hvis du har en Haynes manual, er der en tegning hvordan den skal justeres. Niels

skrotspeed

Svaret d. 2014-05-02 17:25:03


Nogen der har en forklaring på justeringen af svømmmerhøjde for en hif44

Den står ikke i min haynes

Teske

Svaret d. 2014-05-02 19:44:34


Jeg har også blokeret den udluftning du taler om. Så det skal laves om

Teske

Svaret d. 2014-05-02 20:04:32


Blokeringen får netop motoren til at gå i stå efter kort tid. Da der opstår undertryk over benzinen i svømmerhuset, når motoren suger benzinen op ad dysen.
Har du en mailadresse, så finder jeg noget, du kan gå efter, til justering af svømmerhøjden.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-03 00:06:00


Tli@lsb.dk
Tak for det

Teske

Svaret d. 2014-05-03 07:26:39


Jeg finder nogle sider..........
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-03 09:35:17


Hej carsten
Har prøver at fjerne afblændingen fra dysen.

Det vælter ud med benzin af den dysse. Mon der er noget galt i svømmerhuset
Du er altid velkommen på 27742030

Teske

Svaret d. 2014-05-03 12:13:54


Det kunne tyde på, at svømmeren ikke kan lukke nåleventilen.
På svømmeren er der en lille flig som bestemmer hvor langt svømmeren kan komme ned, den er åbenbart blevet bukket.
Hold karburatoren lodret, med bunddækslet afmonteret, og prøv så at aktivere svømmeren,
Den skal frit kunne presses opad, uden at komme i spænd på nåleventilen.
Formoder du har fået korrekt svømmerhøjde.
Peter M

Peter M

Svaret d. 2014-05-03 15:18:21


Hej Peter

Ja det er svømmeren, har bestilt et nyt sæt, som kommer på i denne uge.

Thomas

Teske

Svaret d. 2014-05-05 09:37:50


Man lærer hele tiden noget nyt, når man roder med en mini.Lad os høre, når du har fået liv i den igen. Niels

skrotspeed

Svaret d. 2014-05-05 16:42:44


Tilbage