Benzin løber ud af karburator efter den er slukket

2014-04-29 14:29:35

Hej.

Minien blev synet og godkendt i dag. Yeahaaaa

Nå men den havde nogle problemer med at starte ved synet men de var flinke og hjalp mig.

Da jeg så kom hjem og slukkede den så løb benzinen ud af karburatoren. Ser ud som om at det kommer ud af hullet til luftfilteret. ?

Inden jeg skiller for meget ad er der så nogen som har en ide om hvad det er. Det er lige startet i dag og den har altid startet perfekt. !

Der løber ikke noget ud når motoren kører ?

Kan der være noget skidt i den som blokerer benzinen mens den kører og samler det op og så løber det ud når den slukkes

Hilsen. Thomas

Teske

Er det en HS, eller HIF karburator?
Det er nok svømmerventilen, der ikke holder tæt nok.
Hvis den kun lækker en smule, når motoren at fordøje overskuddet, når den altså kører ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-04-29 15:00:39


Hej

Det er en hif44.

Hvor meget skal af for at fikse svømmerventilen. Og hvad hedder den på engelsk. ?

Bare så jeg ved det når jeg skal i gang
Tak

Teske

Svaret d. 2014-04-29 17:38:37


Hej
Det er desværre af med karburatoren, og så skrue bunddækslet af.
Kan ikke huske svømmerhøjden, men vender tilbage.

Peter M

Svaret d. 2014-04-29 19:21:31


http://www.minispares.com/product/Classic/Fuel/Carburetors/Spares/WZX1099A.aspx?130203&ReturnUrl=/search/classic/needle%20float%20valve.aspx|Back%20to%20search

Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-04-29 19:23:21


Tak. Det prøver jeg

Hvis der er andre ideer så skriv meget gerne. Karburatoren er ikke min stærke side
Thomas

Teske

Svaret d. 2014-04-29 19:57:49


Det skal du såmænd ikke bekymre dig så meget om ;-)
Hvis du har en Haynes manual, er det ok at lave.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-04-30 01:48:44


Hej Carsten

Tak, jeg har manualen, og bestiller et sæt. Nu men jeg har dig - tror du det kunne være andre ting

Jeg læste på nettet at nogle skriver at der kunne være for meget tryk ? (psi)- Den har benzinfilter, og kører med mekanisk benzinpumpe.

Jeg har skiftet fjeder og nå i den, så klokken har været af, og så fin ud, men inden da har den nok ligget i en garage i 15 år, og bunden af karburatoren har ikke være skilt ad efter den er kommet på.

den har kørt ca 100 km nu, og der harværet problemer hvor den ikke altid har kunnet tage gassen, eller er gået ud lige efter den er startet.

Så det lyder nok meget plausibelt som du skriver

Hilsen Thomas

Teske

Svaret d. 2014-04-30 08:57:09


Så vidt jeg husker, skal trykket være 2-3 psi, vist ca. 0,25 bar.
Men har den ligget så længe, så er svømmerventilen nok korroderet, hvis det er en metal ventil.
Og den kan være groet fast. Jeg har oplevet en 2 år gammel ventil være groet fast i lukket position, i løbet af en vinters opbevaring. Den kom i gang med et lille dask på siden af karburatoren.
Vedrørende nål og fjeder? Det er svært at vurdere, nålen kan nemt være ude af trit med motoren, hvis der er lavet ændringer på motoren.
Der skal pokkers lidt til, før nålen ikke længere passer.
Kan du huske, hvad den hedder?
Og husk endelig at tjekke, at der er olie i karburatoren ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-04-30 10:06:33


Nålen er den fra stage one sættet fra minisport
*Uprarated carburettor needle
* Uprated "red" carburettor spring

Hvad det så end betyder.

Man kan sige ta karburatoren kører perfekt indtil i går, hor benzinen løb ud.

Da den ikke kunne tage gassen, manglede den også olie.

Jeg starter med at skifte svømmer - så tager jeg den derfra

Tak for det

mvh Thomas

Teske

Svaret d. 2014-04-30 10:32:09


Selv tak ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-04-30 12:56:28


Tilbage