100+ 5x10 fælge

2014-03-26 23:35:18

Jeg har et sæt 100+ 5x10 fælge som jeg gerne vil have monteret på min mini.
Hjulmøtrikkerne kan bare ikke nå at få ordentlig fat så hele møtrikken har ved, især bagpå ser det ret kriminalt ud da der skal spacer på for at de ikke går på støddæmperen.

Har kigget lidt på længere hjulbolte, men den næste størrelse man kan få efter standard er næsten halvanden cm længere, også vil den jo komme til at stikke alt for langt ud.

Nogle med erfaringer med de fælge kontra hjulbolte/møtrikker?

minimania

Hvis de andre bliver for lange, kan man jo skære af dem. Niels

skrotspeed

Svaret d. 2014-03-27 09:12:19


Mini spares sælger forskellige længder, men det kan være lidt af et cirkus. Alt efter fælgens tykkelse ved hullerne kan det være lidt bøvlet at finde de rigtige bolte. Jeg har et sæt 100+, Cromodora, Minilite, Cosmic, Dunlop, Weller og ATS og de er alle forskellige i tykkelsen. For lange hjulbolte er et problem på nogle fælge, da brystet på bolten også bliver for stort. Det betyder der ikke er nok gevind til møtrikken.
Du bliver nok nød til at prøve dig frem.
Ingen af ovenstående fælge kan sidde på bilen uden brug af spacer eller Cooper S tromler. De rammer alle på støddæmperen. Ved standard pladefælge bruger jeg en tynd spacer på forhjulene for ikke at fælgen skal kører på kalibrene.

/Kenneth

PS. Ovenstående fælge er 5x10 (Weller 6x10) og pladefælge 3,5x10 .... og ja jeg elsker fælge :o)

Svaret d. 2014-03-27 09:14:30


Tilbage