Vand ind langs vinduer i døre

2014-02-19 14:36:05

Jeg har en del problemer med at der kommer vand ind ved dørvinduerne, det løber ned på indersiden indvendigt i døren. Dermed bliver dørbeklædningen våd for til sidst at vandet havner som en stor vandpyt i bunden foran. (Det burde jo løbe ned i dørbunden og direkte ud.)
Mit spørgsmål hertil er, at der så vidt jeg husker, bør der være en plastik afdækning på indersiden af døren... har jeg ret? og i så fald nogen gode ideer til at løse problemet nemmest udefra (når beklædningen er taget væk)

Orla

cooper 91

Hej Orla.

Ja, du har ret. Der skal være plastik mellem døren og dørbeklædningen. Der skal f.eks. også sidde noget tætningsmateriale rundt om den store oprulningsmekanisme til vinduet. Tætn alt hvad du kan på den indvendige side af døren :)

kedde

Svaret d. 2014-02-19 20:57:23


På min forrige mini havde jeg heller ikke noget til at tætne mellem døren og dørbeklædningen og det kom intet vand ind og beklædningen blev ikke våd. Istedet for at tætne til beklædningen så er det vel mere fornuftigt at få ordnet listerne der sidder langs bundkanten af vinduet, så fylder døren heller ikke op med vand og derved ruster væk på rekord tid.

Laze

Svaret d. 2014-02-19 23:25:43


Tilbage