Flip front

2014-01-26 11:44:47

Det er længe siden, at jeg har været forbi denne side - familieforøgelse, dødsfald i familien og meget andet har desværre taget min tid de sidste par år (faktisk kom minien slet ikke ud og køre sidste år). Men nu har jeg lidt luft til at tænke mini igen for en stund:-)

Der er derfor også fare for, at ovenstående har været berørt her mange gange før, men jeg prøver alligevel.

Jeg skal have rust i fronten og overvejer så lidt, om man skulle tage at skifte hele fronten til en flipfront (så slipper man også for at tænke på rust mere i den ende af bilen:-)). Men kan man få den gennem syn? Hvad skal der i givet fald til? Jeg mener, at jeg for mange år siden hørte om en flipfront, som kunne købes i Tyskland med tilhørende TüV godkendelse - har det noget på sig?

Og til sidst - hvis det kan synes, hvor køber man så en flip-front til en Clubman?

På forhånd tak for input.

Mvh.

Claus

csh

Er tillægsspørgsmål:

Hvis man ikke må montere flipfront, må man så udskifte motorhjelm, døre, skærme og den slags til glasfiber (men altså således at motorhjelm m.v. kan åbnes helt som normalt)?

Mvh.

Claus

csh

Svaret d. 2014-01-26 12:14:22


Her kan du købe en glasfiber front til en clubman,men om du kan få det synet ved jeg ikke. http://www.absmotorsport.co.uk/index.php/FECL-50a11e27835a5-detail#.UuUR_RCKaM8 Niels

skrotspeed

Svaret d. 2014-01-26 14:50:45


http://www.the-arc-angels.co.uk/index.php

De har lidt af hvert.

Er mini'en fra før 1977 så er der mulighed for at få det godkendt/synet, efter 77 så tror jeg man skal være meget heldig. Selvom det godkendt i tyskland og england, samt EU regler så er det ikke ensbetydende med at det kan synes i DK. Så de fælles regler i EU er åbenbart ikke helt fælles. øv

Jeg har selv planer om at skifte dørene til GF, men har ikke undersøgt endnu om det kan blive et syns problem. Skærme er nok svære at få synet da de jo er en svejset del at karosseriet. På min gamle mini var næste job at skifte panelet under den bagerste kofanger og det var planen at det skulle være GF, så slipper man får rust der.

Lasse

Laze

Svaret d. 2014-01-26 22:09:11


Jeg har købt hos http://www.the-arc-angels.co.uk/index.php men gør det ikke igen pga. at kvaliteten er for lav. Som eksempel kan min bagklap i kulfibre næsten ikke lukke pga. at de har sat forstærkningen skævt på.
Vil anbefale www.carbonweezel.co.uk har fået døre og frontklap fra dem i kulfibre og de passer bare.

j_f_jensen

Svaret d. 2014-01-27 10:02:44


døre og klapper er ikke bærende og kræver ingen syn

mini thirty

Svaret d. 2014-01-27 16:03:04


Sejt, så skal der fiber døre på når der bliver råd. Ved ikke om det skal være spærret diff eller døre... Nu må vi se hvordan den kører med ny kobling og Svinghjul :-)

Lasse

Laze

Svaret d. 2014-01-27 23:20:00


Spørg lige en synsmand.
Mener at have hørt at man ikke lægere må montere GF døre og klapper.

Cooper mkIII

Svaret d. 2014-03-17 23:05:49


Ok. Min er synet med en fiber front klap, det påtalte synsmanden ikke. Spørger ham næste gang.

Laze

Svaret d. 2014-03-17 23:12:09


Kontakt evt akmracing.dk - jeg kan se på hans hjemmeside, at der er nogle billeder af en mini med flipfront på hvide, danske plader.

I øvrigt sagde min synsmand, at døre og klapper godt må være fiber. Vær dog opmærksom på vinduerne. Jeg mener ikke, at det kan lade sig gøre at sætte almindelig bilglas i fiberdøre, og jeg er ikke helt sikker på, om det er lovligt at køre med akrylsideruder foran.

Ehlers

Svaret d. 2014-03-19 08:06:54


Så må man jo køre til syn uden ruder i :-)

Laze

Svaret d. 2014-03-19 11:01:21


Tilbage