opstart af ny motor

2013-11-24 14:23:26

så lykkedes det trods begrænsede evner at uploade en video på youtube, ville også have lagt et link...men der sluttede festen, den hedder" mini twin cam startup" på youtube

johnny b

http://www.youtube.com/watch?v=Zl-Sms7ciUU


Mega fed maskine

KarstenK

Svaret d. 2013-11-24 18:45:32


Ja fed

mini steen

Svaret d. 2013-11-25 18:40:04


Heey min ven . det ser fandme godt ud ..

Så det snart bier stunde , eller hva ..

Fidde

fidde

Svaret d. 2013-11-25 21:05:37


Fedt, mega fedt... Hvordan får i gearkassen til at klare alle de heste...?

cooper 91

Svaret d. 2013-11-26 14:09:28


bier stunde....det tror æ nok da... og det med "alle de heste" så tror jeg ik gearkassen har problemer med at håndtere de sølle75 hk...

johnny b

Svaret d. 2013-11-28 20:10:30


Stort tillykke med motoren. Det ser godt ud og den lyder fint !

motorglad

Svaret d. 2013-11-29 19:56:51


ja den går sku fint hvis man ser bort fra den manglende udstødning og vacuum på tændingen....

johnny b

Svaret d. 2013-11-30 13:39:38


Respekt :)...

Gomme

Svaret d. 2013-11-30 22:24:51


Hvordan synes den så? Med konstruktive ændringer, og afgiftsberigtigelse, eller hva`? ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2013-12-01 14:56:11


Der er da ikke nogle problemer i at få den synet med det topstykke, kun et spørgsmål om afgift :)..
Gomme

Gomme

Svaret d. 2013-12-02 10:36:28


Har du ikke linkt til et sted hvor jeg kan læse mere om motoren? Hvilken top du har brugt og hvad der ellers er lavet ved den? Ser rigtig spændende ud må jeg sige, og lyder endnu bedre hehe...

Jacob

Svaret d. 2013-12-02 22:23:38


jeg skal ikke betale afgift af topstykket, og det er inkke noget problem at få synet, så længe det er orig. motorblok må den i teorien tunes så meget som man har lyst, hvis bremser osv. følger med.....men, og her bliver regler og love så lidt tricky, hvis man eks.tuner den orig. motor med et andet udstødingssystem,topstykke eller indsugning er det "kun" tuning,og her skal der hvis det ellers ifølge vudering fra synsvirksomheden er forsvarligt og iorden,og at emisionsgrænserne for det pågældene køretøj overholdes, skal der ikke betales nogen afgift. skifter man derimod den orig. motor ud med en anden,eks. fra orig. 1000 til 1275, så laver man det der hedder en modelændring og det koster så en afgift, fordi bilen fra ny med 1275 motor var dyrere end modellen med 1000.....hvis man vel og mærke ved ombytningen har brugt en motor fra samme slags bil, i dette tilfælde en mini...men...her er der også hul i paragraferne, for tar man 1275 motoren fra eks.en allegro, så er der ikke længere tale om modelændring, men derimod en "motorombytning" og her kommer den famøse 20% regel ind i billedet,og holder man sig under går man fri...............

johnny b

Svaret d. 2013-12-05 20:48:46


så stiker jeg fingerne i fælden igen.

Der skal betales afgift af topstykket alene dette stå på skat hjemmeside. og det ligger også på min hjemme side som er hentet på skat`s side.

austin7

Svaret d. 2013-12-05 23:02:24


Det vil jeg også mene, da et andet topstykke er en konstruktiv ændring.

Men alt afhænger af, hvad man vil have stående af godkendelser i sine papirer :)..

Men super fedt projekt :)....

Gomme

Svaret d. 2013-12-06 13:22:15


Hej Johnny
Stort tillykke med den nye kværn, den lyder da bare super.
Det er rigtigt at hvis du beholder den orig. blok er der ingen ny afgift sag, den skal dog ikke lukke mere forurening ud end den Mini alm. motor gør. Derefter er det nok op til den enkelte synsmand at afgøre om han VIL godkende den ombygning. Herefter bliver det lidt mere gråzone at komme ind i, jeg ville nok lige høre mig lidt omkring hos den enkelte synsmand inden jeg stiller op med sådan en maskine.
Men igen lav en tråd (hvis du orker) hvor du måske fortæller om din ombygning, så kan andre der vil lidt længere end den alm. 5 portet tillader måske nyde gavn af dine erfaringer.
Uanset hvad så ser der da bare godt ud.
MVH
Morten

MI

Svaret d. 2013-12-06 21:11:11


Ser godt ud :)

er2rul

Svaret d. 2013-12-09 20:11:49


har lige haft en snak med specialist components vedr. gearkasse, og jeg fik at vide at en standard renoveret A+ geasse kan klare omkring 120hkmed et andet differentiale

johnny b

Svaret d. 2013-12-19 19:02:10


Tilbage