justering af bremser 2

2013-10-14 12:04:30

Den anden tråd er gået i stykker.

Jeg har talt med Georg fra ÅKM, og han siger at det skal virke med fx 19 mm bagpå. Så skal der være noget andet galt.

Hvordan tester jeg om den trykker ordentligt på forbremserne, skiverne, at de ikke sidder fast eller noget. Er der en nem måde

I skriver smalle bremsebakker, hvordan ser jeg om jeg har brede eller smalle bakker i tromlerne.

og indtil videre - 1000 tak for hjælpen - jeg bliver lidt klogere hele tiden

Hilsen Thomas

Teske

De smalle bakker er godt 30 mm brede.
Men som nævnt i den anden tråd, hvis du har den moderne hovedcylinder med 2 forskellige boringer, og den er tilsluttet omvendt, så må det give problemer.
Og tjek endelig at bakkerne vender rigtigt i bagbremserne.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2013-10-14 13:09:16


Aha!
Jeg kan se på billederne i din profil, at det er den nye type hovedcylinder.
Nederste tilslutning skal til bagbremserne.
Men du har også den reduktionsventil, som har givet kloge folk grå hår i hovedet ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2013-10-14 13:12:26


Hej Carsten

Har lige fundet ud af at jeg måske har en fokert ting nede på bagbroen. Der har jeg nu kun en splitter, som for deler. Det skal vist være en slags ventil der også ?

mvh thomas

Teske

Svaret d. 2013-10-14 13:51:06


Nå, det var heller ikke det. Det er nok mine skiver som ikke trykker korrekt. De sidder sikkert fast.

Må lige dobbelt checke mine bremserør igen

Teske

Svaret d. 2013-10-14 14:04:31


Reduktionsventilen til baghjulene er indbygget i den fordeler, der sidder i motorrummet. En ventil bagpå sidder på på gamle Minier med enkeltkreds. Så det er rigtigt nok, der skal ikke sidde noget andet end et T-stykke.
Stemplerne i kaliberne kan godt gro fast.
Prøv at tage en enkelt bremseklods ud, og læg noget tyndere ind, sog så tryk på pedalen, så skal stemplet relativt let kunne trykkes ud.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2013-10-14 14:54:10


Tak
Det gør jeg

Teske

Svaret d. 2013-10-14 15:16:23


Bremserør skulle være korrekt
Den nederste udgang på hoved cylinder går til baghjulene, igennem ventilen i motorrummet
Den går igennem det sæt der er tættest på hovedcylinderen ?
Prøver skiverne i aften

Teske

Svaret d. 2013-10-14 18:15:38


Har skilt skivebremserne ad og taget klodserne ud.

Tror måske problemet er at stemplerne ikke kører særligt godt.

Hvordan "smører" man dem så de kører som de skal.

Lige nu kan jeg skubbe dem frm og tilbage og de bliver sidene. .?

Kan i hjælpe

Hilsen thomas

Teske

Svaret d. 2013-10-14 20:38:55


Eller i det hele taget. Hvordan renser jeg dem

Teske

Svaret d. 2013-10-14 20:46:22


Det plejer at hjælpe ved at motionere dem, ved at trykke dem så langt ud som muligt, og så skubbe dem tilbage igen.
Yderst sidder der en skrabering, der skal forhindre skidt i at komme ind til pakningen.
Men når stemplerne er ude, kunne du prøve at smøre noget bremsevæske på dem, og skubbe dem ind igen.
Samtidigt kan du lige tjekke, om der er rust på stemplerne, for så trænger de til renovering.
Heldigvis en overkommelig opgave ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2013-10-14 20:56:37


Tak Carsten.

Jeg prøver at masere dem så godt jeg kan, og rense dem, så mon ikke det kommer til at virke

Teske

Svaret d. 2013-10-15 09:46:02


Tilbage